Zimbabwe - Marieke

Dag 15: mijn eerste keer afscheid nemen van Chipangali

Ik heb nog tegen mijzelf gezegd: voordat je het weet loop je weer op Schiphol en is de reis voorbij. En inderdaad, deze ochtend sta ik weer mijn koffers in te pakken voor de terugreis. Met pijn in mijn hart, want het ging veel te snel. Talanja heeft voor ons chocolade pannekoeken gemaakt als ontbijt omdat het mijn laatste ochtend is. Dit keer de babies overgelaten aan Emily, Puck en Jim. De drie nieuwe vrijwilligers krijgen een rondleiding van Nicky en ik heb nog een keer de verfkwast opgepakt. En opeens is er paniek: een van onze babies is weggevlogen. Gelukkig zal het vogeltje zichzelf wel kunnen redden, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. En of het nu gisteravond gebeurd is of vanochtend en hoe? Dat zal een raadsel blijven. Om half 11 afscheid van een ieder genomen. De laatste knuffel, de laatste zwaai en dan rij ik weg en gaan zij weer verder. Zo gaat het. Nicky en Kevin brengen mij naar het vliegveld. Een aantal staff leden van Chipangali zijn hooi aan het maaien op het vliegveld en Kevin kan de voortgang dan gelijk checken. Chipangali doet dit gratis, zodat ze hooi hebben voor de dieren en ook nog wat kunnen verkopen. Nicky loopt met mij mee om de incheck te regelen. Mijn laatste dollars gedoneerd voor kopen van verf. En van Nicky krijg ik nog wat zuid-Afrikaans geld voor een kop koffie op het vliegveld. Met weer een extra stempel ga ik Zimbabwe verlaten.En terwijl ik in de lucht zit op weg naar Johannesburg, heeft Emily alle konijntjes verhuisd naar het stukje grond bij Skippy (ter herinnering: de antilope met het gipsen pootje). Het verblijf van de konijnen wordt opgeknapt en zo heeft Skippy wat gezelschap. Hoewel hij nog steeds niet uit zijn hok mag, kan hij in elk geval wat snuffelen.Ik ben nu in een hotelkamer op het vliegveld. Lekker dutje gedaan, want oogluiken vallen dicht na de korte nacht en het reizen. Net pizza gegeten, mijn laatste dollars gebruikt voor een kadootje voor mijn neefje en nichtje en over 50 minuten ga ik boarden. Morgen om half 12 aankomst in Amsterdam. In vliegtuig proberen beetje te slapen en mijn laatste verslag te schrijven.

Reacties

Reacties

Margot

Hele goede reis terug Marieke en dank voor al je verhalen, met heel veel plezier gelezen. Lieve groeten en tot snel..

Marieke

Graag gedaan Margot, met veel plezier geschreven en alle reacties gelezen

Mam

Nou Mariek. Dit was het dan. Een reis die je helemaal alleen wou maken is een geweldige ervaring geworden. Wat heb je veel gedaan en gezien. Fijn dat je het mooi hebt gehad maar ook fijn dat je na een ontzettende lange reis weer terug bent. Kus van ons.

Afrien

Lieve Marieke.Je hebt ons getuige laten zijn van een geweldig reis.De verslagen waren zeer boeiend.Dank daarvoor.
Nu weer terug naar hu is.Waar Errol op je wacht.Wij wensen je een goede landing en zijn zeer benieuwd naar wat deze reis je gedaan heeft buiten het feit dat je deze kunt doorstrepen op je bucket list. Goede thuisreis.

Monique

Jeetje Mariek het zit er alweer op. Wat is dat snel gegaan. En wat heb ik genoten van je reisverslagen .
Hele fijne terugvlucht. Dikke X Mo

Ans Top

Vanuit mijn bed wens ik je een hele goede thuisreis en bedankt voor je mooie verhalen, hoop de foto's etc. eens een keer te mogen bekijken????????

Michelle

Wat gaat het snel hè?! Fijn dat het zo goed bevallen is en tot snel. X

Suzanne

Lieve Mariek, welkom thuis, wat een ervaring erbij! Genoten van je geweldige verhalen en avonturen. Kan niet wachten je verhalen live nogmaals te horen. Ben benieuwd wat je uit deze ervaring voor jezelf meeneemt voor de toekomst. Succes maandagochtend, klinkt wat surrealistisch maar is toch echt de realiteit. Tot snel! Liefs

Zij van no: 19

??????????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active