Zimbabwe - Marieke

Dag 11: mijn eerste keer egeltjes checken op teken op Chipangali

En nog steeds regent het. Ok, ik weet dat we in de regentijd zitten, maar dan hoeft het toch niet zo veel dagen alleen maar te regenen grrrr. Maar we gaan weer met frisse moed aan de slag. Het is weer een werkdag. Genoeg gerust.Na de standaard ochtend activiteiten krijgen Emily en ik de taak om het egelhok schoon te maken. Het heeft even geduurd voordat ik wist dat 'hedgehogs' egeltjes zijn. Ik kan best een woordje Engels, maar de realiteit is dat ik nooit over eekhoorns of egeltjes heb hoeven praten tijdens een business review. Zou ik toch eens moeten introduceren hahaha. Maar goed, we moeten op zoek naar 13 egeltjes, ze stuk voor stuk onderzoeken op teken en hun hok schoonmaken. Dus hoe moeilijk kan het zijn.... 2,5 uur later eindelijk klaar. Gemiddeld met iedere egel een kwartier op onze schoot gezeten. Wachtend totdat ze hun buikje lieten zien, zodat we kunnen checken op teken. Bij ieder geluidje: hop, weer in hun veilige bol. Zo schattig hoe ze zich heel voorzichtig aan de wereld laten zien. Eerst hun neusje, dan het hoofdje, dan de pootjes die als het ware het hol openen en ja, het buikje, toe maar. En nee, weer in hun veilige nestje. Het moet ook wel echt nodig zijn, wil je dit nestje verlaten. Zo heerlijk warm en knus ziet het eruit. Kun je hun maar uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is.En ondertussen nog steeds regen. En dat op de eerste lente dag. Helaas kan ik het schilderwerk in de baby ruimte dus niet afmaken. Vind ik jammer, want had graag was tastbaars achtergelaten. En omdat vandaag mijn laatste werkdag is, moet iemand anders dat doen. Maar heb wel nog wat voorwerk kunnen doen. In de regen de muren schoongemaakt met een waterstraal. En na drie uur zit de boel er in elk geval al weer frisser uit. En klaar om geverft te worden. Zeiknat ben ik, inclusief mijn schoenen. Deze wil ik weggooien als ik hier vertrek. Maar zowel Zoe als Nix geven aan dat de staff deze graag willen hebben. Maar ze stinken enorm???? Geen probleem, ze krijgen alles schoon. En dat klopt ook, iedere vlek gaat uit de kleding. Moet toch eens vragen hoe ze dat doen.Na het avondeten heeft Emily het haar van Mickayla proberen te blonderen. Helaas zonder enig resultaat, behalve dat het wat meer richting geel gaat. Wat Mickayla niet zo kan waarderen, maar wij wel :-) Er is nog wat over en Jim is wel in voor een geintje. Emily zijn haar ook geblondeerd. Hilarisch, maar ook bij hem gaat oranje niet naar blond. Het is alleen wat lichter. Maar vindt het wel lef hebben.In de avond onze drankvoorraad opgemaakt met Nix en Mickayla. En met de nieuw gearriveerde Amy, 19 jaar uit de UK. Denk aan een prototype Engelse dame en je hebt haar. Rood haar, beetje mollig en zeer in voor een drankje. Ze blijft hier zes weken maar geen idee of ze het volhoudt. Ze heeft vreselijke heimwee. Nicky vraagt aan mensen met heimwee of ze Chipangali een week de kans willen geven. Er komt ook wel heel wat op je af als je voor het eerst alleen gaat en dan gelijk naar een derde wereld land. En is het na een week niet over, dan regelt ze de terugreis voor je. En ondertussen huilt Amy er flink op los. Ze wil wifi om met thuis te bellen via whats app, maar helaas. Stroom weer uitgevallen. Best sneu.Het is nu half 3 en ik lig net in mijn bed. Emily gaat niet slapen en Jim en Nix gaan haar nog even gezelschap houden. Morgen om half 6 op om naar de Victoria Falls te gaan. Strategie is dat we zo moe zijn, dat we de 7 uur in de bus slapen. Hopelijk lukt het. Ik ga nog even genieten van mijn drie uur slaap. Niet denkend aan het feit dat ik over een paar dagen weer vertrek. De mensen, de dieren, ze worden een deel van je. Daarom besloten om nog een kleine donatie te doen als ik thuis ben. Voor de renovatie van een zeer grote vogelkooi. Als dit klaar is, kunnen alle uilen, adelaars etc in deze kooi. Dit zijn vogels die niet meer uitgezet kunnen worden omdat ze bijvoordeeld niet meer kunnen vliegen, blind zijn of een pootje hebben die niet sterk genoeg meer is. Als dit klaar is, worden de oude vogelkooien afgebroken en komt daar een grote apenkooi. Toekomstmuziek, maar het doel van Nix voor de komende jaren. Alleen de renovatie van de vogelkooi kost al 10.000 dollar. Dus alle kleine beetjes helpen.

Reacties

Reacties

Bé

Bij golf kennen we ook 'hedgehog-wielen'. Wielen voorzien van uitsteeksels om in de winter de baan te sparen.

Co & Riel

Mooi verhaal. Ik snap dat het een deel van jezelf is geworden. Je kunt altijd nog eens gaan. ???? Have fun bij de watervallen en veel plezier de komende dagen. ????????????

Mam

Lieve Mariek,
Nog even genieten van dit geweldige avontuur...... Goed gedaan!!! Volgende week zijn dit mooie herinneringen .... Alvast een goede terugreis. Kus van ons....

Suzanne

Ha, ik dacht dat je ging zeggen:'je zou willen dat je zelf een egeltje was'...????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active